Hráči si len užívajú, diváci sa bavia

Autor: Dušan Guman | 17.9.2016 o 18:39 | Karma článku: 0,00 | Prečítané:  113x

Kde sú zápasy, keď išlo o česť, o prestíž, o veľké ciele? Dnes už sú slová športovca "užíval som si zápas" notorickým klišé. Diváci už nechodia na futbal fandiť a čakať na výhru svojho celku, ale baviť sa. Čo sa to stalo?

Toto nás neučili

Hrávali sme vonku do tmy, neúnavne, zapálení, rozpálení a keď to nevyšlo, aj na smrť rozhnevaní. Túžili sme víťaziť, a to nám za to neplatili ani jediný cent. Ale aj športovci "v telke" hrali tak isto. S nasadením, na doraz v osobných súbojoch, pred desiatkami tisíc divákov a s veľkým zápalom. O tom boli pohárové zápasy Prešova, či Slovana. Pamätám si, ako Laco Pecko po vypadnutí s Aston Villou v Lige majstrov plakal. Dnes prakticky každý športovec po každom sebeväčšom derby povie iba: Prehrali sme, ale zápas sme si užívali. Vôbec tomu nerozumiem. Pri miliónových platoch, v podmienkach, o akých sa chlapcom z ulice ani nesníva, oni si užívajú zápasy. Aký je dnes teda cieľ všetkých tých výnimočných meraní síl? Užiť si, prehrať alebo vyhrať - to je jedno - a ešte za to dostať riadne zaplatené? Ale načo sú potom na tribúnach ľudia?

 

Diváci sa bavia

Za druhú anomáliu považujem radostné konštatovanie, že diváci sa na futbale dobre bavili. Ako merítko kvality zápasu. Keď sa diváci bavia, futbal je podľa toho skvelý. Za nášho "mládí" sme majstráky riadne prežívali a aj keď rozhodne nepatrím medzi tých, čo znevažujú a nadávajú hráčom, herné situácie ma zvykli dvíhať zo sedadiel. Ale chodiť sa na futbal baviť?

Navštevoval som mestský štadión v rokoch, keď priemerná návšteva v Prešove bola šesťtisíc ľudí, na Slovane a v Trnave cez 10 - 15 tisíc. Dnes sa stavajú nové štadióny, je okolo toho veľké haló, a ich kapacita je 5000 ľudí. Usudzujem, že s nejakými väčšími úspechmi sa podľa toho na Slovensku už asi veľmi nepočíta. Ale to je už iná téma.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Štátna firma ukázala, ako by sa dalo obísť zvyšovanie príplatkov

Najväčší súkromní zamestnávatelia zhodne tvrdia, že také kroky, ako chystá železničné Cargo, neplánujú.

DOMOV

Dobré ráno: Zničená krajina, zničené lesy. Kto má pravdu?

Kultúrny súboj sa najnovšie vedie o lesy.

EKONOMIKA

PSA bude v Trnave vyrábať elektromobily. Model je tajomný

Koncern PSA Groupe na Slovensku vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.


Už ste čítali?